Skip to main content
közigazgatás: magyarművelődés

Az oktatási rendszer digitalizálása nem csak technológiaváltást jelent

Szerző: 2017. október 2.No Comments

„A teljes magyar oktatási rendszer digitalizálása nem egyszerűen technológiaváltást jelent, a pedagógusok szerepét is átalakítja – mondta Deutsch Tamás, a Digitális jólét programért felelős miniszterelnöki biztos az M1 aktuális csatorna csütörtök délelőtti műsorában.
A miniszterelnöki biztos elmondta: az oktatási rendszer átalakításának célja, hogy a következő évektől csak úgy kerüljenek ki diákok a köznevelési, szakképzési rendszerből, csak úgy szerezzenek diplomát, hogy rendelkeznek a munkaerőpiacon nélkülözhetetlen, a végzettségüknek megfelelő digitális szaktudással.

Ehhez szükség van egyrészt technológiai fejlesztésre, másrészt a pedagógusok képzésére is, hogy birtokában legyenek annak az általános digitális tudásnak, amellyel az egyre gazdagabb digitális tananyagkínálatból tudnak választani, és ismerjék a használatukhoz szükséges pedagógiai módszereket is – jelentette ki a miniszteri biztos.

Deutsch Tamás rámutatott: alapvetően változik meg az a pedagógusszerep, amely eddig jól működött, és amely szerint a nagyobb tudású adja át a tudását a kevesebbet tudónak.

Ma bizonyos tudásszint elérése után a tanárnak abban kell segítenie a diákokat, hogy hogyan tudnak tájékozódni az információdömpingben: minél gyorsabban megtalálni, értelmezni és feldolgozni a nekik kellő információt – tette hozzá.”

Forrás:
Az oktatási rendszer digitalizálása nem csak technológiaváltást jelent; Miniszterelnöki Kabinetiroda, Digitális Jólét Program; 2017. szeptember 28.