Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

A kormányhivatal irányításának hatékonyabbá tételét biztosító háttér kialakítása

Szerző: 2017. október 15.No Comments

„A Fejér Megyei Kormányhivatal által vezetett konzorcium 7,00 milliárd forint vissza nem térítendő európai unós támogatásban részesült a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” konstrukció keretében. A projekt stratégiai célkitűzése a fővárosi és megyei kormányhivatalok hatékony irányításához szükséges információ és elemzési háttér biztosítása, valamint az elektronikus forma alkalmazásának elterjesztése a belső hivatali működés során. A fejlesztést a Fejér Megyei Kormányhivatal a Miniszterelnökséggel, valamint a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséggel közösen alkotott konzorciumban valósítja meg.

Fenti stratégiai célkitűzés megvalósítása érdekében a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00042 „A Kormányhivatal irányításának hatékonyabbá tételét biztosító háttér kialakítása” című kiemelt projekt a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeteinek belső működésével kapcsolatban hajt végre fejlesztéseket. Ennek részeként megvalósul az adattárház kialakítása gazdálkodási és működési adatkörökre; elemzési szolgáltatásokat alakítanak ki a különböző vezetői szintek igényeinek figyelembevételével; továbbfejlesztik a gazdálkodási rendszer, melynek keretében bevezetik az e-számla rendszert, megvalósulnak az ügyfelek fizetési lehetőségeinek bővítéséhez szükségek kormányhivatali szintű fejlesztések, valamint munkaállomásokat szereznek be.

Az összesen 217 helyszínen megvalósuló fejlesztésben érintett szervezetek az elsődleges államigazgatási helyszínekként funkcionáló kormányhivatalok és járási hivatalok, beleértve a kormányablak-hálózatot és a települési ügysegédeket is.

Az egységes irányítási struktúra kialakítása által korszerűsödnek a munkamódszerek, valamint az ország minden pontján azonosan magas színvonalú és egységes közigazgatási információszolgáltatások lesznek elérhetőek a fővárosi és megyei kormányhivatalok és szervezeti egységeik vezetői és munkatársai számára. A fejlesztések eredményeképpen közvetetten csökkennek az ügyfelek (állampolgárok és vállalkozások), valamint a kormányhivatalok helyi és területi partnerszervezeteinek adminisztratív terhei, és (különösen az e-számlarendszer bevezetése által) kézzel foghatóvá válik számukra a gyorsabb és gördülékenyebb ügyintézés.

A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.

A projekt megvalósításának tervezett határideje 2018.12.31.

További információ kérhető: Csathó Barna kommunikációs vezetőtől (csatho.barna@fejer.gov.hu) és Szakonyi Balázs (szakonyi.balazs@fejer.gov.hu) kommunikációs referenstől.”

Forrás:
A kormányhivatal irányításának hatékonyabbá tételét biztosító háttér kialakítása; Miniszterelnökség; 2017. október 12.