Skip to main content
közigazgatás: külföldönszakirodalom

Hét hajtóerő a közigazgatás átalakításához – az IBM közigazgatási kutatóközpontjának ajánlásai

Szerző: 2017. november 5.No Comments

„Az IBM kormányzati ügyekkel foglalkozó központja (IBM Center for The Business of Government) működésének huszadik évfordulóján nagyszabású kutatási kerekasztalt szervezett 2017 tavaszán kormányzati szereplők, a tudományos élet és nonprofit szervezetek részvételével, hogy az elmúlt évtizedek tapasztalatai és az alapvető trendek alapján azonosítsák azokat a fő hajtóerőket, amelyek sikeres és eredményes közigazgatási átalakításokhoz vezethetnek, a közszféra operatív vezetőinek címezve a megállapításokat és javaslatokat, munkájuk hatékonyabbá tétele érdekében.

Az IBM összegzésképpen mindent összevetve hét hajtóerőt azonosított, amelyeket – részletes kifejtve azokat – friss jelentésükben ismertetnek. A hét hajtóerő egyben a jelentés hét fejezetét is alkotja:

  • Rálátás Az adatok, tapasztalatok és elemzések felhasználása megfelelő rálátást biztosít ahhoz, hogy jó irányba befolyásolja a döntéshozatalt, a cselekvést és az eredményeket.
  • Gyors reagáló képesség (agilitás). Az újszerű közigazgatási működési megoldások, felhasználói tapasztalatok és a programok eredményeinek agilis, gyors és könnyed adaptációja.
  • Hatékonyság. Vállalkozói megközelítés alkalmazása a jobb eredmények, a hatékony működés és az áramvonalas közigazgatás érdekében.
  • Kockázatok. A kockázatok csökkentése, a kiberbiztonság és az ellenállóképesség erősítése eleve összhangban van a kormányzat küldetésével.
  • Emberek. Az emberi erőforrások „művelése”. A dolgozók felvételének, fejlesztésének és megtartásának folyamatfejlesztése, az adatok és technológiák alkalmazása a szintváltáshoz.
  • Elkötelezettség. A polgárközpontú közigazgatás elősegítése valósidejű, interaktív visszajelzésekkel, ami elkötelezetté, a programok és szolgáltatások társ-alkotójává és társ-kivitelzőjévé teszi őket.
  • Digitalizáció. Az új technológiai és infrastruktúra-modellek optimalizálása, a felhasználói élményre fókuszálva, valamint az innováció ösztönzése a közigazgatási működés modernizálásához.

A jelentés praktikus és megvalósítható ajánlásokat biztosít a közigazgatási vezetők számára, amelyek forrásszűkével jellemezhető időkben is eredményeket biztosíthat a kormányzat számára.”

Forrás:
Seven Drivers of Government Transformation: The Center Looks Ahead; Dan Chenok; IBM Center for The Business of Government; 2017. november 1.
Seven Drivers Transforming Government; IBM Center for The Business of Government (a jelentés letölthető egyben és fejezetenként is)