Skip to main content
informatikaszakirodalom

A héten olvastuk: szoftverrobotok, robotic process automation (RPA), mesterséges intelligencia a digitális szervezetben – 2018. március 5.

Szerző: 2018. március 5.No Comments

Öt mítosz a kognitív technológia és a mesterséges intelligencia alkalmazásáról
A Deloitte cég 250 nagyvállalati vezetőt kérdezett meg, akik már elkezdték használni ezeket az eszközöket vállalataik életében. Az ő válaszaikra alapozva fogalmazták meg az öt tévképzetet, amalyek ellen érvelnek.
1. A kognitív technológiák alkalmazásának lényege az emberi munka kiváltása.
2. Az 1-es pontból következik, hogy az emberi munkaerő által betöltött állások nagy veszélyben vannak.
3. A pénzügyi előnyök csk hosszútávon jelentkeznek.
4. A mesterséges intelligencia lehetőségeit túlhangsúlyozzák, ennek kudarc lesz a vége.
5. A kognitív technológia csak igazán nagyszabású projektre alkalmazható.
5 Myths About Cognitive; Deloitte/Wall Street Journal

Mit is jelent a kognitív automatizálás?
A szerző szerint a vállalati működéssel kapcsolatban az kerül előtérbe, hogy a mesterséges intelligenciát alkalmazó rendszereket, hogyan lehet úgy megalkotni, hogy az emberi értelmet modellezik, az emberi döntéshozatal lehetőségeit terjesztik ki és finomítják. Azaz messze nem pusztán a hatékonyság fokozásáról van szó.
The New Edge: Unpacking Cognitive Automation; Forbes

A robotic process automation (szoftverrobotok – RPA) áttekintése
Ahhoz hasonlóan, ahogy a fizikai robotok automatizálják egy futószalag mellet dolgozó munkáját, a szoftverrobotok a vállalati informatikai rendszerek működésével kapcsolatos azon feladatokat váltják ki, amelyeket emberek végeznek, például az adatbevitelt és az adatfeldolgozást.
An overview of Robotic Process Automation; Medium

Az ügyfélkiszolgáló és az irodai robotok közötti különbség
Irodai robot: emberi közbeavatkozás nélkül dolgozik, szerveren alapszik
Ügyfélkiszolgáló robot: emberi felügyeletet igényel, ugyanazon az asztali gépen fut, amelyet az emberek használnak
The difference between Front Office and Back Office Robots – and why this is important to understand; Software Robotics

A hangalapú digitális segédek
Ezeket társalgási interfészeknek nevezi a cikk. A természetes nyelv formákat (beszéd vagy szöveg) értelmezik, a társalgási és nyelvtani szerkezetek megértésével, a mesterséges intelligencia alkalmazásával (amelyeket a háttérrendszerek biztosítanak). Megpróbálják megérteni az emberi törekvéseket, és legjobb tudásuk szerint támogatni ezeket.
The Cognilytica Voice Assistant Benchmark; Cognilytica

A legjobb szoftverrobot-architektúra titkai
A vállalkozások célja a szoftverrobotok alkalmazásával az, hogy a kötött szabályokon alapuló ismétlődő feladatokat költséghatékonyan automatizálják. A megtérülés azonban erősen függ attól, hogy a megfelelő szoftverrobot-architektúrát alkalmazzák-e.
How to create the best RPA architecture; SearchCIO