Skip to main content
gazdaságinformatikatársadalom

Gyorsan nő a magyar eSport piac

Szerző: 2018. március 17.No Comments

„Az eSport iránt érdeklődő magyarok létszáma idén várhatóan 18 százalékkal nő, és eléri a 435 ezer főt, ami 665 ezer dolláros piaci értéket jelent.
Az eSportból származó bevételek tekintetében Oroszország 2017-ben 38 millió dollár összeggel vezető szerepet töltött be, míg az európai piacok bevételeinek teljes összege 253 millió dollárt volt – derül ki a PayPal és a SuperData közös kutatásából.

Európában jelenleg 576 ezer dolláros 2017-es bevétellel Magyarország a legkisebb piac, de a szakértők 2018-ra a piac értékének 16 százalékos növekedését prognosztizálják.

Ez a növekedési ráta alacsonyabb, mint a 2017-es európai átlag (29 százalék), de magasabb olyan országokénál, mint például Olaszország (15 százalék), vagy Írország (5 százalék). Az európai eSportból származó összbevétel 2018-ban várhatóan eléri a 325 millió dollárt.

Európában az eSportban körülbelül 27 millió ember, Magyarországon 379 ezer fő vesz részt. Az elemzők szerint minden piacon további növekedésre lehet számítani, ami alól Magyarország sem kivétel: hazánkban az eSport közönsége 2017-hez viszonyítva 2019 végéig várhatóan 36 százalékkal nő, míg az európai átlagos növekedés várhatóan 21 százalék lesz.

Az eSportot általában a fiatalabb korosztályhoz kötik, így nem meglepő, hogy a magyar eSport közönség 37 százaléka 18-24 éves korosztályból kerül ki, míg 23 százalékkal a második legnagyobb korcsoport a 25-34 évesek. A kutatás szerint ugyanakkor, bár elenyésző számban, de az 55 év feletti korosztályban is akadnak érdeklődők (4 százalék).

Bár az eSportot és videojátékokat általában a férfiak időtöltéseként tartják számon, úgy tűnik, a piac növekedésével egyre nő a nemek közötti egyenlőség is.

Tavaly a magyar eSport közönségének 18 százaléka volt nő, ami megegyezik az európai átlaggal.
A nők aránya Svédországban a legmagasabb, ahol az eSport közönség negyedét teszik ki. A nők legkevésbé Bulgáriában (11 százalék), Olaszországban (12 százalék), és Spanyolországban (13 százalék) érdeklődnek az eSport iránt. A kutatás szerint a Egyesült Arab Emírségekben a közönség 14 százalékát teszik ki nők.”

Forrás:
Gyorsan nő a magyar eSport piac; Gyorsan nő a magyar eSport piac; Világgazdaság; 2018. március 13.