Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Mobilizált ügyfélszolgálati irodák: Magyarországon tíz Kormányablak Busz lesz

Szerző: 2018. július 14.No Comments

„Az elmúlt években olyan közigazgatást építettünk, amely élvezi az emberek bizalmát, segíti a magyar állampolgárok és a vállalkozások boldogulását.

Célunk, hogy a magyar emberek számára az ügyintézés ideje, az arra fordított energia és anyagi terhei csökkenjenek, ezáltal javuljon életminőségük. Ezt szolgálta a kormányablakok kialakítása és ezt a célt szolgálja a kormányablak buszok üzembe helyezése is – mondta Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár a hatodik Kormányablak Busz átadásán.

Tuzson Bence a Vas megyei Jánosházán helyezte üzembe a hatodik kormányablak-feladatok ellátására kialakított Mobilizált Ügyfélszolgálatot (Kormányablak Buszt), amely a megye 216 településén teszi lehetővé az állampolgárok számára a kormányablak szolgáltatások igénybe vételét.

Az átadón az államtitkár a Kormányablak Buszokkal kapcsolatosan hangsúlyozta: „Végig kellett gondolni, hogy ez a jó minőségű szolgáltatás, hogyan tud mindenhova eljutni. Így született meg a döntés, hogy Magyarországon tíz Kormányablak Busz lesz.”

A mobilizált ügyfélszolgálati irodában az ügyfelek több mint 2500 féle ügykört kezdeményezhetnek, illetve kaphatnak tájékoztatást az eljárás menetéről. Többek között személyazonosító igazolvánnyal, lakcímkártyával, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu regisztrációra is van lehetőségük az ügyfeleknek Az állampolgárok rugalmasabban szervezhetik az ügyintézésüket, hiszen lakóhelyük valamint munkahelyük között, útközben is könnyen elérhetőek a kormányablak szolgáltatások. A buszban 1 db okmányos és 1 db kormányablak munkaállomás került kialakításra teljes informatikai hálózattal együtt. A kiépített rendszer magában foglal egy beépített fényképezőt, valamint nyomtatót és szkennert is. A teljes mobil ügyfélszolgálat klimatizált, továbbá szünetmentes tápegységről, aggregátorról üzemeltethető azokon a helyszíneken, ahol nincs villamos hálózati csatlakozási lehetőség. A Mobilizált Ügyfélszolgálat akadálymentesített, mozgássérült ügyfelek fogadására is alkalmas.
Magyarország Kormánya 2011. január 1-től kezdte meg az országos kormányablak-rendszer kiépítését, majd – mind számában, mind funkcióiban történő – folyamatos bővítését.

A Mobilizált Ügyfélszolgálat létrehozásával lehetőség nyílik a helyben történő ügyintézésre a kormányablakkal nem rendelkező, illetve a közlekedési infrastruktúra szempontjából hátrányban lévő településeken élő állampolgárok számára is, ezzel az ügyfelek hatékony kiszolgálását akadályozó térbeli korlátok áthidalhatóvá válnak.

A Mobilizált Ügyfélszolgálat segítségével a kormányablakos ügyintézés közelebb kerül az állampolgárokhoz, elősegítve a célt, hogy magas színvonalon, hatékonyan és gyorsan intézhessék ügyeiket. Ezáltal a részben hazai, részben európai uniós források felhasználásával kialakított, közösségi térként is funkcionáló kormányablakok mellett kórházaknál, különböző céges és állami rendezvényeken, fesztiválokon a Mobilizált Ügyfélszolgálatokon (kormányablak buszokban) is intézhetik ügyeiket az állampolgárok.[Gyula TV]”

„Munkába állt az ország 6. kormány­ablakbusza: Vas megyét járja majd, így gyakorlatilag házhoz megy az ügyintézés lehetősége. A busz avatásán elhangzott: az állampolgárok kiszolgálása a cél.

Jánosházán készíttetett magának új személyi igazolványt dr. Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára. Ő volt az első ügyfél a Vas megyében munkába állt kormányablakbuszon. Egy fénykép, ujjlenyomat, néhány dokumentum. Gyakorlatilag pár perc alatt megvolt az okmányigénylés, és éppen ez a cél: olyan flottul menjen egy-egy ilyen ügyintézés, hogy az ügyfél másnap ne is emlékezzen rá – mondta az államtitkár a buszavatón. A biztonságról is beszélt. – Ma a legnagyobb érték a biztonság, ahhoz pedig bizalom kell, az emberek és az állam között is, oda-vissza – fogalmazott. – Az államnak a polgárai felé kell fordulni, kaput kell nyitni, mint a kormányablakok – mondta. Jelenleg nincsenek mindenhol kormányablakok, ahol szükség van rá – ezt hidalják át a kormányablak­buszokkal, amelyekből tíz járja az országot, a hatodik állt munkába Vas megyében.

Már több mint 1500 ügykört intézhetnek az ügyfelek a kormányablakokban, tavaly Vas megyében 330 ezer ügyet számoltak, idén pedig az év első felében 170 ezer ügyfél több mint 200 ezer üggyel fordult hozzájuk – sorolta Harangozó Bertalan kormánymegbízott. Vas megyének 216 települése van, közte sok az apró falu, éppen ezekbe mennek helybe a kormányablakbuszok, így spórolnak időt az ügyeit intéző állampolgároknak – hangsúlyozta a kormánymegbízott. A területi közigazgatás működését méltatta a buszátadón V. Németh Zsolt, a térség országgyűlési képviselője. Kiemelte, hogy az állampolgárok igénye az első – ez látszik abból, hogy nyíltak kormány­ablakok például vasútállomásokon, ez a busz pedig egy újabb kísérlet az ügyintézés egyszerűsítésére. Kiss András, Jánosháza polgármestere köszöntőjében elmondta: örülnek a kormányablakbusznak, kéthetente egyszer érkezik majd ide, reményeik szerint szerdánként. Azt is megemlítette, hogy hosszú távon saját kormányablakot is szeretnének, annak a helyét már ki is alakították a város központ­jában.[VAOL.hu]”

„…Elhangzott, hogy 2011 óta országszerte 295 kormányablak létesült, ahol az állampolgárok 2500 féle ügyet tudnak intézni. A szolgáltatás színvonala Tuzson Bence szavai szerint az elmúlt években sokat javult, de arra törekszenek, hogy a jövőben egyre kevesebb ügyet kelljen majd intézni, egyre kevesebb papírra, engedélyre legyen szükség a mindennapokban.

Harangozó Bertalan Vas megyei kormánymegbízott elmondta: a megyében jelenleg 13 kormányablak működik, tíz a járási központokban, három pedig Szombathelyen. Tavaly a vasi kormányablakok 330 ezer ügyet intéztek, idén pedig az elintézett ügyek száma meghaladja majd a 400 ezret.

V. Németh Zsolt (Fidesz) a térség országgyűlési képviselője köszöntőjében kiemelte, hogy miközben egyre több adatot kell rögzítenie egy-egy ügyintézés kapcsán az államigazgatásnak – például személyi igazolvány váltásakor ma már ujjlenyomatot is rögzítenek – az emberek jogos igénye, hogy az ügyintézés gyorsabbá és egyszerűbbé váljon. Ezeknek az ellentétes elvárásoknak szerinte jól megfelelnek a mindenütt egységesen és megbízhatóan működő kormányablakok.[Miniszterelnökség]”

Forrás:
Kormányablak buszok segítik a még hatékonyabb és gyorsabb ügyintézést; Gyula TV; 2018. július 13.
Buszból személyi igazolványt: mobil ügyintézés működik Vasban; VAOL.hu; 2018. július 14.
A polgárok bizalma és biztonsága a legfontosabb; Miniszterelnökség; 2018. július 13.