„Szerkesztői megjegyzés (2018. november 12., 17h39):
Olvasóinktól elnézést kér a szerkesztő! Figyelmetlenség miatt közöltük az alábbi 2016-os cikket friss eseményként.Az eredeti cikk
A konferencia levezető elnöke: Sikolya Zsolt, Szakértő, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács8:30-tól Regisztráció
8:50 Az IIR Magyarország és a nap elnökének köszöntője
9:00 – 9:40 Az elektronikus ügyintézés új alapja: SZEÜSZ-modell
Technológia semlegesség, keretjellegű szabályozás – a megváltozott szemléletmód hatása a közigazgatás folyamataira.
Az elektronikus ügyintézés új modellje – SZEÜSZ-ök, mint építőkövek.
Új ügyfél-kiszolgálási csatornák, a kapcsolati modell átrendeződése, piaci megoldások beépítése – alternatívák az e-ügyintézésben.
SZEÜSZ rendszer működésének, igénybe vételi lehetőségeinek megismertetése a felhasználói körrel – a rendszerben rejlő lehetőségek.
Közeljövő célkitűzései – elektronikus szolgáltatások továbbfejlesztése, bővítése.
Előadó: Nagy Lajos, Közszolgáltatási elnökhelyettes, Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala9:40 – 10:20 A felhő létjogosultsága a közigazgatásban
Az informatikai felhő előnyeit és korlátait már jól ismerjük, hiszen sokat hallunk felőle a híradásokban és az informatikai fórumokon. De vajon mi lehet a felhő szerepe a közigazgatásban? Milyen felhőszolgáltatásokat használ a központi kormányzat szerte a világon? Hogyan lehet ezeket a szolgáltatásokat megvalósítani úgy, hogy valóban illeszkedjen a kormányzatban használt alkalmazásokhoz, illetve folyamatokhoz? Mi lehet a szerepe a kormányzati belső (privát) felhőnek és hogyan lehet alkalmazni a publikus felhő szolgáltatásokat?
Előadó: Molnár Balázs, Felhő üzletfejlesztési igazgató, Oracle Hungary10:20 – 11:00 Digitalizálás, mint kritikus láncszem
Szkennelési alapvetések és tipikus munkafolyamatok
Professzionális megoldások
Előadó: Pataki Tamás, Business Development Manager, Business Imaging Group, Canon Hungária Kft.11:00 – 11:30 Kávészünet
11:30 – 12:00 Kormány-, Járási Hivatalok informatikai infrastruktúrájának és ügyfélszolgálati rendszereinek fejlesztése az EKOP-1.2.26 és EKOP-2.1.23 projektek keretében
Előadó: Tekler Vilmos, Szakmai vezető, Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal12:00 – 12:40 Az e-ügyintézés napjainkban
Az elektronikus csatorna szerepének felértékelődése a hazai közigazgatásban
Tapasztalatok és visszajelzések az elektronikus közszolgáltatásokról; a mérés és visszamérés jelentősége
Az eredményes szolgáltatás-fejlesztés feltételei és elemei
Webes- és mobilalkalmazások a közigazgatásban; a telefonos támogatás szerepe
Mérföldkövek és forradalmi megoldások a hazai e-ügyintézésben
Hiánytevékenységek: szolgáltatás-népszerűsítés és tudatos edukáció
Előadó: Papp Gergely Zoltán, Osztályvezető, Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala12:40 – 13:40 Ebédszünet
13:40 – 14:20 Elektronikus ügyintézés a megyei jogú városokban
Az e-ügyintézés kezdete
Az e-ügyintézés napjainkban
Valós igény-e az e-ügyintézés?
ASP szolgáltatások és lehetőségei
Előadó: Keringer Zsolt, Osztályvezető, Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Informatikai, Minőségügyi és Gondnoksági Kabinet14:20 –15:00 E-közigazgatási modernizáció
Az e-government konvergenciája (a telefontól az internetig, az internettől a TV-ig)
A kiterjesztett valóság / VR
A VR adminisztráció architektúrája
Front és back office alkalmazások
Előadó: Tózsa István, Egyetemi tanár, Nemzeti Közszolgálati Egyetem15:00 – 15:20 Kávészünet
15:20 – 16:00 Adatvezérelt közigazgatás és a közadatok újrahasznosítása
Hogyan működik egy adatvezérelt közigazgatás?
Hol tartunk az adatvezérelt közigazgatás létrehozásában és mik a tennivalók?
A közigazgatásnak is szüksége van a nagy adathalmazok („bigdata”) technológiájára?
Milyen lehetőségek vannak a közadatok gazdasági, társadalmi hasznosításában?
Mi kell ahhoz, hogy nálunk is kialakuljon egy, a közadatok újrahasznosítására épülő adatipar?
Előadó: Sikolya Zsolt, Szakértő, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács16:00 – 16:50 E-közigazgatás az önkormányzatoknál
Előzmények, ASP1 projekt
Kormányzati tervek, e-közigazgatási fejlesztési irányok
ASP2 projekt bemutatása, tervezett szolgáltatások
Előadó: Dr. Rupp Zoltán, Projektigazgató, Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.ASP központ működési tapasztalatok
Csatlakozási tapasztalatok, a csatlakozások tervezett folyamata
Kincstári szakrendszerekkel kapcsolatos tervek
Előadó: Krucsó Balázs, Projektvezető, Magyar Államkincstár16:50 – 17:20 Kerekasztal-beszélgetés
Az elektronikus ügyintézés és az állampolgárok kapcsolata
E-közigazgatás az önkormányzatoknál
E-közigazgatási modernizáció
Az E-közigazgatás jövője
Akiket már biztosan a beszélgetés résztvevői között köszönthetünk:
Keringer Zsolt, Osztályvezető, Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Informatikai, Minőségügyi és Gondnoksági Kabinet
Dr. Rupp Zoltán, Projektigazgató, Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
Dr. Urbán Viktor, Elnök, Intelligens Társadalomért Országos Szövetség”
Forrás:
E-közigazgatás konferencia – Fókuszban a modernizáció; IIR Magyarország