Skip to main content
egészségügygazdaságközigazgatás: magyarközigazgatási informatika

E-közigazgatás Konferencia, 2019. május 08.

Szerző: 2019. április 6.No Comments

„8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR és a nap elnöke részéről
A nap elnöke

E-közigazgatási fejlesztések a jelenben és a jövőben

9:10 – 9:50 Adatpolitika, adatmenedzsment a közigazgatásban

Adatvagyon, adatmenedzsment, adatpolitika, adatértéklánc, közadat fogalma
A nemzetközi és a magyar stratégiai törekvések áttekintése
Az adatokhoz kapcsolódó jogok és kötelességek, vonatkozó uniós és magyar jogszabályok, tervezetek: PSI-irányelv, INSPIRE-irányelv, Adatbázis-irányelv, GDPR, FFOD-rendelet, Infotv., Szjt., Közadat tv., Adatvagyon tv.
Ígéretes lehetőségek: adatvezérelt közigazgatás, adatipar, adatgazdaság, adatkereskedelem
Új kihívások: mesterséges intelligencia, autonóm és együttműködő rendszerek, okos városok felelősségi kérdések, a személyes és nem személyes adatok elhatárolásának bizonytalanságai
Előadó: Sikolya Zsolt, Elnökségi tag, Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület

10:30 – 11:00 Kávészünet

9:50-10.30 A 2021-2027 között induló projektek, fejlesztések: a minisztérium tájékoztatója

A projekt kezdete és folyamata
Mekkora költségvetésük lesz az államigazgatási KÖFOP projekteknek?
Mi történik a folyamatban idén március 31-ig?
A piaci szereplők javaslatainak összegyűjtése 2020 tavaszáig: „Mire van az államigazgatásnak szüksége?”
ITM koordinálása, Belügyminisztérium feladatai a projekt kapcsán
Előadó: A Belügyminisztérium E-közigazgatási főosztályának szakmailag illetékes előadószemélye

11:00 – 11:40 A blockchain technológia kapcsolódása a közigazgatási folyamatokhoz

Mit tehet a blockchain technológia a közigazgatás fejlesztése terén?
Hol és mire lehet a blockchain technológiát használni a közigazgatásban?
Adatok és nyilvántartások biztonságos, felhasználóbarát és méltányos kezelése
A gazdaság hatékony felügyelete a szereplők terhelése nélkül
Tranzakciók, folyamatok fejlesztése, átláthatóbbá tétele
Hasznosítási esetek, példák.
A blockchain technológiában rejlő gazdaságfejlesztési potenciál
Projekt-, vállalkozásfinanszírozás
Befektetés ösztönzés
Működő tőke vonzás
Innováció ösztönzés
Mit tehet a közigazgatás a blockchain technológiában rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében? Szabályozási kérdések.
Előadó: Chlepkó Tamás, Core Working Group Member, EU Blockchain Observatory and Forum

11:40 – 12:20 A blockchain potenciális relevanciája a közigazgatásban

A blockchain technológia működésének logikája
A blockchain specifikumai és előnyei: Milyen előnnyel járhat ennek használata?
Mire jó ez az eljárás a kriptovalutákon túl?
Bizalom az eljárásban: konszenzuson alapuló rendszer, nyílt forráskodú
Milyen eszközrendszer biztosítja az informatikai biztonságot, a hitelességet, a letagadhatatlanságot és a titkosságot?
A blockchain technológia kapcsolódása a közigazgatási folyamatokhoz
Hol és miért lehetne a közigazgatásban a blockchain-t használni?
Milyen szakmai célra milyen technológiát tudnának ajánlani? Milyen konkrét megoldást tudnának nyújtani?
Külföldi példák: svéd választási rendszer, élelmiszerbiztonsági példa: megéri-e a beruházás?
Hazai megvalósult ESETTANULMÁNYOK: pénzügyi szektorbeli példa, bizonyítvány adatbázis, egészségügyi nyilvántartás
Milyen rendszerben tudnák még elképzelni a blockchain technológiát?
Pl.: ingatlan-nyilvántartás kérdése: gazdasági hasznosulás
Az okos szerződések kérdése a közigazgatásban, pl.: egy közműszolgáltatónál
Előadók: Vidákovics Attila, Cégvezető, Dynamic Laboratory Kft.
és társelőadói felkérések folyamatban
Az előadás az előadók által módosításra kerül.

12:20 – 13:00 EESZT és állampolgár azonosítás kapcsolódása az elektronikus közigazgatáshoz

Betegkarton retrospektív digitalizálás
Szakrendszerek állapota
Háttérmunkálatok: zárójelentések, kartonok digitalizálása és ennek gyakorlati megvalósítása, kivitelezése
Előadó: Pataki Tamás, Business Development Manager, Canon Hungária Kft.
Az előadás az előadó által módosításra kerül.

13:00-14:00 Ebédszünet

14:00-14:40 EESZT tapasztalatai és a továbbfejlesztései

2017.11.01-i éles indulás óta szerzett tapasztalatok értékelése
Hogyan lehet egy ilyen volumenű rendszert bevezetni?
Milyen feladatokba ütköztek (jogszabályalkotás)? Milyen módosításokat hajtottak végre?
Tapasztalatok a rendszerhasználatról és a jelenleg előttünk álló feladatokról: „a kormányablakok megszólítása”
Tervezett tovább fejlesztések 2019 évben
Az E-személyi tapasztalatai
Előadó: Szabó Bálint, Főosztályvezető, EESZT Fenntartási és Üzemeltetési Főosztály, Állami Egészségügyi Ellátó Központ

14:40 – 15:20 Állami Alkalmazás-fejlesztői Környezet – ÁAFK

Egységes követelmények az állami alkalmazásfejlesztésben: Mi a cél?
A célhoz rendelt eszközök:
szabályozási környezet
intézményrendszer
technológia és szolgáltatás
Az Állami Alkalmazás-katalógus
Az Állami alkalmazás-fejlesztői Platform
Elképzelések rövid, közép- és hosszútávon – feladatok, megvalósítás, ütemterv
Kulcsszavak: Fenntarthatóság, Innováció, Partnerség
Előadó: Papp Gergely, Termékmenedzsment divízióvezető, Idomsoft Zrt.

E-ügyintézési törvény változásai, aktualitásai

15:20-16:20 E-ügyintézési helyzetkép – összefoglaló az elmúlt két évről

Szabályozási előzmények: az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény fokozatos hatályba lépése
Az új szabályozás szerinti e-ügyintézési modell lényege
E-ügyintézés a gyakorlatban, már működő szolgáltatások
Elért eredmények / megoldatlan problémák
Következtetések: tanulságok a jövőre nézvést
Előadó: dr. Sántha György, Elnökségi tag, Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület

16:20-16:40 Kávészünet

16:40-17:20 E-ügyintézési törvény implementálása: jogalkotói és felügyeleti összefoglalás

Hogyan haladnak saját bevallásuk szerint az egyes szervek az E-ügyintézési törvény implementálásában?
Hogyan állnak az ellenőrzések az e-ügyintézési törvény megfelelése kapcsán?
Mik a típushibák? Mennyire jók az eddigi megoldások?
Hol vannak igazán jó gyakorlatok, amit mások is át tudnak venni?
Pillanatnyi helyzetkép
SZÜF
Rendelkezési nyilvántartás és szakrendszereinek fejlesztése
Cégkapu, Jogosultságkezelési Ügynök
Rendelkezési nyilvántartás bővülése: a gazdálkodó szervezetek elérhetőségeivel bővül, de a természetes személyek irányába nem
Funkciók, fejlesztési ötletek a RNY kapcsán: jelenlegi elképzelések és az Ügyfelek véleménye
SZEÜSZ-ök, KEÜSZ-ök
Milyen módosítások vannak most folyamatban?
Mik várhatóak a jövőben?
Melyek azok, amelyek még nem működnek? Hogyan vehetnék ezt igénybe ezeket a piaci szereplők? Új funkciók
Előadók:
Bokrosné dr. Vladár Klaudia, Jogi referens, Elektronikus Ügyintézési Felügyeleti Főosztály, Belügyminisztérium
A Belügyminisztérium E-közigazgatási főosztályának szakmailag illetékes előadószemélye
Az előadás az előadók által módosításra kerül.

17:20-18:00 E-ügyintézés változásai a közműveknél az iparűzési adó kapcsán

Mely piaci szereplőket érinti a változás és milyen mértékben?
Milyen kötelezettségei lesznek a közműszolgáltatóknak?
Milyen változások következnek be
március 15-e után
májust követően?
A rendszerek összekapcsolása és ennek jelen állapota

18:00 A konferencia zárása”

Forrás:
E-közigazgatás Konferencia; IIR Magyarország; 2019