Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Segélykérés SMS-ben

Szerző: 2019. augusztus 11.No Comments

„A hívásfogadó jó helyzetfelismerésének köszönhetően időben érkezett a segítség Mázára, egy hallássérült férfihez.

Az Országos Rendőr-főkapitányság Siketek és Nagyhallók Országos Szövetségével való konstruktív együttműködését, valamint a rendőrségen közel két éve működő 112 SMS-szolgáltatás olajozott működését példázza az az eset, mely a napokban történt Baranya megyében.

Az ORFK Szombathelyi Hívásfogadó Központjának egyik operátora 2019. augusztus 1-jén délután egy olyan bejelentést észlelt, mely SMS formájában érkezett a segélyhívó telefonszámra. Annak ellenére, hogy az üzenet nagyon tömör és nehezen értelmezhető volt, az kiderült belőle, hogy a küldőnek segítségre van szüksége, és mentőt kér egy mázai címre.

Az operátor megcsörgette az üzenetküldőt, azonban a telefont senki nem vette fel. Mivel az SMS-ben szerepelt a SINOSZ kifejezés, mely a Siketek és Nagyothallók Szövetségének rövidítése, a diszpécser írásban kezdett kommunikálni a bejelentővel. Az SMS-váltások során kiderült, hogy szívelégtelenség miatt orvosra van szüksége a férfinek. Így az egyeztetésekkel párhuzamosan az operátor a Dél-délutáni Regionális Mentőszervezet Pécs Irányító Csoport mentésirányítójához továbbította az adatlapot, melyre minden szükséges információt rögzíteni tudott a szakszerű segítségnyújtás érdekében. Majd arra kérte a bejelentőt, hogy biztosítson szabad bejutást a mentők számára.

A rendőrségi hívásfogadó és a mentők együttműködésének köszönhetően a segítségre szoruló férfit sikerült időben a Komlói Kórházba szállítani, hogy ott a szükséges orvosi ellátást megkaphassa.

A beteg később sms-ben köszönte meg megmentői munkáját.

A hallássérültek számára kialakított mobilalkalmazásról itt olvashat bővebben.”

Forrás:
Segélykérés SMS-ben; A Magyar Rendőrség hivatalos honlapja; 2018. augusztus 6.