Skip to main content
közigazgatás: külföldönközigazgatási informatika

Új, minőségi standardok a közigazgatásban, négymillió lejt hívott le a Maros Megyei Tanács

Szerző: 2019. november 16.No Comments

„ Az adminisztratív kapacitás fejlesztése operatív program keretében négymillió lej uniós támogatást hívott le a Maros Megyei Tanács. A tegnap a Grand Szálló konferenciatermében két projekt lezárásáról és egy újabb beindításáról számolt be Péter Ferenc, a Maros Megyei Tanács elnöke, Alexandru Câmpean alelnök, Codruţa Togan projektmenedzser, Bogdan Machedon rendőrfőbiztos és Sanda Viţelar sajtófelelős.

Hatékonyabbá teszik az adminisztrációt

– A Maros Megyei Tanács 2016-2019 között két projektet valósított meg az adminisztratív kapacitás fejlesztése operatív program (POCA) keretében, és finanszírozást nyert egy harmadikra is.

Idén novemberben a POCA alapjaiból finanszírozott két projekt lezárult, nevezetesen az „ISO 9001:2015 minőségbiztosítás a Maros Megyei Tanács tevékenységében” és a „Nemet mondunk a korrupcióra!” elnevezésűek.

Ezek megvalósításával nőtt a Maros Megyei Tanács tevékenységének hatékonysága, egyrészt egy nemzetközileg elismert szabvány bevezetésével, amely a szervezetek minőségirányítási rendszereire vonatkozik, másrészt a korrupció megelőzését és leküzdését célzó intézkedések javításával, bővítésével. A két projekt megvalósításának időtartama 16 hónap volt, összértékük 1.000.000 lej.

Örülök, hogy a Maros Megyei Tanács szintjén sikerült két olyan projektet megvalósítanunk, amelyek által az intézmény tevékenysége hatékonyabbá válik, és mindezt európai uniós alapokból tudtuk megoldani. A POCA-alapok célja a korszerű közigazgatás támogatása, hiszen a versenyképes közszolgáltatások elősegítik a társadalmi-gazdasági fejlődést. Ahhoz, hogy a közigazgatás eredményes legyen, hozzáértő alkalmazottakra, az erőforrások célravezető és átlátható kezelésére, megfelelő intézményi-adminisztratív struktúrára, valamint világos, egyszerű és kiszámítható működési eljárásokra van szükség. Ennek a két projektnek nincs olyan látható eredménye, mint a különböző beruházásoknak, de mégis fontosak, hiszen ha az intézményünk jól szervezett, akkor gyorsabb az ügyintézés – hangsúlyozta Péter Ferenc tanácselnök.

Lapunk kérdésére elmondta: – Bejelentettük a két projekt befejezését, meghívtuk azokat az intézményvezetőket, akik a megyei önkormányzat keretében dolgoznak. Ugyanígy meghívunk polgármestereket és más intézményvezetőket is. Az első projekt azt célozta, hogy hatékonyabbá tegyük a munkát a közigazgatásban. Olyan minőségi standardokat kellett bevezetni, amelyek segítségével könnyebb lesz az alkalmazottak munkája, és sokkal egyszerűbbé és átláthatóbbá válik az egész közigazgatási tevékenység – fogalmazott a megyei tanács elnöke.

Nemet mondunk a korrupcióra!

– A másik projekt a Nemet mondunk a korrupcióra! című. Itt nem arra kell gondolni, hogy korrupciós esetek történtek, és ezeket kellene felfedezni. Arról van szó, hogy azokat az érzékeny pontokat kell elemezni, illetve bemutatni az alkalmazottaknak és a megyei önkormányzat tagjainak, ahol esetleg felmerülhet a korrupció kérdése. A projekt keretében felkészítettük az alkalmazottakat és a tanácsosokat, hogy megfeleljenek az előírásoknak, és tartsák be az integritási és etikai szabályokat, s még véletlenül se történjen olyan tévedés, amikor felmerülhet a korrupció gyanúja. A korrupcióellenes igazgatóság is segített a felkészítő tevékenységben, előadásokat tartottak – tájékoztatott Péter Ferenc.

Kérdésünkre, hogy voltak-e korrupciós ügyek a megyei tanácsnál, az elnök elmondta, hogy négy éve, amióta tanácselnök, a Gyermekvédelmi Igazgatóságnál merült fel a gyanú egy adminisztrátor esetében, de az ügyet még nem zárták le, még nem bizonyosodott be, hogy korrupciós esetről van-e szó.

Láthatáron az online ügyintézés

A két lezárult projekt az intézmény belső szervezésére és működésére, valamint a köztisztviselők képzésére irányult, a harmadik, POCA-n keresztül finanszírozást nyert projekt célja pedig különböző digitális szolgáltatások bevezetése a megye lakosai számára.

A lakosságnak nyújtott szolgáltatások egyszerűsítését célzó intézkedések bevezetése a Maros Megyei Tanácsnál elnevezésű projekt megvalósításával az állampolgárok egyszerűbben igényelhetnek és kapnak kézhez bizonyos hivatalos iratokat azoknak az új informatikai megoldásoknak köszönhetően, amelyek hatékonyabbá teszik a megyei tanács back-office tevékenységét. Így Maros megye lakosságának lehetősége lesz online igényelni és beszerezni a következő dokumentumokat: urbanisztikai bizonylat, urbanisztikai bizonylathoz szükséges jóváhagyások, építési engedélyek, bontási engedélyek, az építési engedély meghosszabbítása, az urbanisztikai bizonylat meghosszabbítása, elvi megvalósíthatósági engedély, urbanisztikai dokumentációhoz szükséges jóváhagyások, előzetes beleegyezés a megyei utak területén kivitelezett munkálatokhoz, elhelyezési és kivitelezési engedélyek a megyei utak területén.

A projekt összértéke hárommillió lej, a megvalósítás időtartama 30 hónap

– A mai nap jelentettük be a harmadik projekt beindítását, szintén az operációs program keretében. Szándékunk, hogy ezeket népszerűsítsük, mert követendő példa lehet másoknak is, hogy pályázzanak, és próbálják lehívni a megvalósításukhoz szükséges összegeket. Ez a projekt érinti leginkább a polgárokat. A segítségével elektronikus formában lehet majd dokumentumokat igényelni a megyei önkormányzattól. A projekt révén a válaszokat és a dokumentumokat szintén elektronikusan lehet elküldeni. Ezzel megszűnik az ügyfelek oda-vissza útja, nem kell bejárni az irodákba, és nem kell sorban állni a válaszért. Úgy gondolom, hogy ez a jövő, nagyon fontos lépés a modern közigazgatás megvalósításához. Ezzel a pályázattal sikerül egy új modellt bemutatni a megyében, amely szintén követendő példa lehet az önkormányzatoknak és más intézményeknek is, amelyek a maguk során nagyon sok dokumentumot kell kibocsássanak azoknak, akik hozzájuk folyamodnak – fogalmazott Péter Ferenc a konferencia befejeztével.”

Forrás:
Új, minőségi standardok a közigazgatásban; Mezey Sarolta; Népújság; 2019. november 16.