Digitális sorban állást segítő innováció a Magyar Vöröskeresztnél

„ Digitális sorban állást vezet be a Magyar Vöröskereszt a véradásnál, illetve az egészségügyi vizsgáztatásnál egy díjazott szoftver támogatásával – jelentették be csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón.

Gulyás Tibor, az Innovációs és Technológiai Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy a hazai innovációs szektor jól teljesített a koronavírus-járvány elleni védekezés során, a többi között járványmatematikai modell kidolgozásával, vagy a maszkgyártás beindításával.

Ezt az is mutatja, hogy az Európai Unió #EuvsVirus elnevezésű innovációs versenyén, amelyen 20 ezer aspiráns vett részt, két fődíjat és négy egyéb díjat is elhoztak magyar vállalkozások.

A díjazottak egyike a Linistry Zrt., amely éppen a digitális sorban állást kidolgozó innovációjáért kapta az elismerést – mondta a politikus.

Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója arról szólt: a járvány idején nagyon fontossá vált, hogy az egészségügyi kockázatokat csökkentő szolgáltatásokat vezessenek be.

Ez különösen érvényes két legnagyobb ügyfélforgalmú tevékenységükre, a véradásra és a jogosítvány megszerzéséhez szükséges egészségügyi vizsgáztatásra, mert a biztonságos környezettel egyaránt óvják saját munkatársaikat és ügyfeleiket is.

Ezt a biztonságot erősíti a digitális sorban állás lehetősége is – vélekedett a főigazgató.

Kövesdán Gyula a Linistry Zrt. vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy a kutatások szerint egy ember életében mintegy fél évet tölt el tétlen sorban állással.

Ezt az időt csökkentheti jelentősen az a szoftver, amelynek alkalmazásával az üzleti felhasználók forgalomnövekedést érhetnek el – mondta a vezérigazgató.

A szoftver gyakorlatilag egy digitális sorszámhúzó, ám a felhasználónak nem kell az ügyintézés helyszínére elmennie a sorszánért, hanem a szoftver segítségével letöltheti azt, majd a programban nyomon követheti, hogy várhatóan mikor kerül sorra, és erről értesítést is kap.

Vagyis azt az időt, amelyet a helyszínen tétlen várakozással töltene el, másra fordíthatja.”

Forrás:
Digitális sorban állást segítő innováció a vöröskeresztnél; Innovációs és Technológiai Minisztérium; 2020. június 18.
Lásd még: Linistry Zrt.

A bejegyzés kategóriája: egészségügy, informatika, közigazgatás:magyar, közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , .
Közvetlen link.