Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatikaszakirodalom

Az önkormányzati ASP rendszer bevezetésének és használatának tapasztalatai

Szerző: 2020. november 9.No Comments

„Az önkormányzati ASP rendszer (a továbbiakban: ASP) országos bevezetésének gondolata 2014-ben fogalmazódott meg kormányzati célkitűzésként. A 2015-2019. közötti időszakban ütemezetten (a fővárosi önkormányzat kivételével) minden önkormányzat csatlakozott az ASP szolgáltatásaihoz, amelyet közel 30.000 önkormányzati ügyintéző használ napi szinten. Az önkormányzati ASP rendszer lényege, hogy az ún. távoli szolgáltatásnyújtás (ASP) technológia segítségével az állam az önkormányzatok számára központilag biztosítja az önkormányzati feladatellátás egyes elemeinek informatikai támogatását. Az ASP újszerűsége abban mutatkozik meg, hogy a szakrendszerek nem csak önállóan működnek, hanem integráltan is, egységes rendszert alkotva. Az ASP az önkormányzatok hatósági ügyintézési feladatait támogatja, az alábbi területeken: helyi adóztatás, gazdálkodás, ingatlanvagyon kataszter, ipar és kereskedelem, hagyatéki ügyintézés, iratkezelés. Az ASP további fontos szakmai célja az elektronikus ügyintézés széleskörű megvalósítása az önkormányzati szektorban. A szolgáltatást az állam ingyenesen biztosítja az önkormányzatok számára. ”

Forrás:
Az önkormányzati ASP rendszer bevezetésének és használatának tapasztalatai; Kócsáné Horváth Erika, Halász Eszter; Köz-gazdaság,; 14 (3). pp. 21-41. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2019.03.02; 2019