Skip to main content
Európai UnióInternetjogközigazgatás: magyarmédiaművelődéspolitika

Varga Judit: a techcégeknek végre felelősséget kell vállalniuk, a 230-as csapdájában az amerikai elnökválasztás

Szerző: 2020. november 15.No Comments

„ Az igazságügyi miniszter szerint, a 230-as csapdájában az amerikai elnökválasztás.

Ahogy sejteni lehetett már előre, a 2020-as amerikai elnökválasztás felerősítette és pontosan megmutatta, hogy a közösségi média cenzúrázási gyakorlata már átlépett egy határt – írta Facebook-oldalán Varga Judit.

Az amerikai szövetségi Kommunikációs Etikett Törvény 230-as szakasza megvédi a Facebookot, Twittert, Google-t, Youtube-ot és a többi techóriást attól, hogy a felhasználók bejegyzéseiért, kommentjeiért polgári és büntetőfelelősséget kelljen vállalniuk. Donald Trump és Joe Biden kevés dologban ért egyet, de abban igen, hogy a 230-as szakaszt módosítani kell, a techcégeknek pedig végre felelősséget kell vállalniuk a publikált tartalmakért – taglalta bejegyzésében a miniszter.

Ahogy a világon mindenhol, úgy hazánkban is egyre aktuálisabb ez a téma. Ezért is hoztuk létre az Igazságügyi Minisztériumban a Digitális Szabadság Bizottságot, amely az online tér vonatkozásában az államigazgatás minden részéről érkező információt és tudást összegzi, pontosan azért, hogy időben tudjunk lépni, ha valahol egy vagy több techcég túlhatalmat szerezne. Ennek érdekében folyamatos szakmai párbeszédet folytatunk, és vizsgáljuk, hogy van-e szabályozói feladat a témában, és ha igen, akkor azt hazai vagy nemzetközi szinten kell-e ellátni – zárta sorait a tárcavezető.”

Forrás:
Varga Judit: a techcégeknek végre felelősséget kell vállalniuk; BAON.hu; 2020. november 14.
Varga Judit; Facebook; 2020. november 13.
Szerkesztői megjegyzés:
A Kommunikációs Etikett Törvény az a Communications Decency Act (Az illő kommunikációról szóló törvény).
Section 230; Wikipédia
Az illetlenség fogalma az amerikai jogban és a CDA [Communications Decency Act]; Jóri András; 1996